Első nap - utazás

Kis csapatunk ma hajnalban útra kelt Londonba. A Ferihegyi repülőtér B2 Termináljáról pontosan indult a gép, helyi idő szerint 10 óra után landoltunk. Felvettük a bőröndjeinket, találkoztunk a KBM képviselőkkel, majd a megbeszéltek szerint a csapat egy része taxiba ült vagy buszra szállt. Akkor még nem tudtuk, hogy a kétórás repülőút semmi nem lesz ahhoz képest, ami ránk várt a Lutonból Londonba vezető úton: három órát buszoztunk, mire a csapat felét letették a szálláson, a többieknek pedig még tovább tartott az út. Akkora nagy volt a forgalom, hogy sokszor csak lépésben lehetett haladni. Két óra elteltével, valahol a Maslow piramis alján tengődve bámultunk ki az ablakon és lestük a londoni külvárosi életet: a kis pirostéglás házakat, templomokat, szűk utcákat, próbáltuk felfogni a fordított közlekedést és nem rákiabálni a sofőrre egy-egy körforgalomba való belépéskor. A végén már epekedve vártuk, hogy lepottyantsanak minket akárhol is, akárkinél is, csak mutasson egy szobát és adjon enni-inni. A taxis csapat is sokat utazott (több, mint másfél órát), ha nem is annyit, mint mi, a buszosok. Végül mindenki szerencsésen otthonra lelt.
Miután mindenki elfoglalta a szálláshelyét, megismerkedett a háziakkal, kipakolt, berendezkedett, megosztottuk egymással a tapasztalatokat: ki mit eszik, vagy éppen enne már… mennyit kell közlekednie a munkahelyéig, milyenek a háziak, milyen volt az első kávé az új otthonunkban, a környéken tett séta, vonatozás, metrózás élményei… azt tapasztaltam, hogy összességében mindenki elégedett a szállásával, a háziakkal, az étellel, amit kapott. A problémákat, amelyekkel a diákok megkerestek minket igyekszünk megoldani, legyen szó arról, hogy a bérlet nem szól a munkahelyig, vagy éppen valaki szeretne együtt lakni a barátaival és nem külön. Keressük a megoldást minden problémára, ebben nagy segítségünkre van Lina, a KBM képviselője is. Ma elmesélte nekem, hogy mi vagyunk az első magyar csoportja. Remélem nem okozunk neki csalódást!
Holnap lesz az első munkanap. Izgatottan várjuk! A csapat 10 tagját a KBM-hez kísérjük, ahol találkozunk majd a többi képviselővel is, illetve talán a vezetőséggel is. A találkozó és rövid megbeszélés után kollégámmal meglátogatjuk a többieket, aki még belefér a délutánba. Hatalmas távolságok vannak, szinte biztos, hogy marad keddre is diák, akihez mehetünk.
A Ferihegyen készült egy csoportkép is. Sajnos egy diákunk lemaradt, mert egy kicsit elkalandozott az iskola brightoni csapatához. A következő két hétben (a brightoni kirándulásunkig) erre nem lesz lehetősége, így van reményünk egy teljes létszámú csoportkép elkészítésére is. Talán a British Múzeumnál péntek délután?

A kép szereplői balról jobbra haladva: Mohai István, Matejovics Márk, Kiss Vivien, Harangozó Márk, Filotás Dóra, Kovács Zoltán, Molnár Adrienn, Wittner Vivien, Nagy Vivien, Schábel Bence, Herczeg Norbert, Hári Boglárka, Sebők Beatrix, Kuczi Ádám, Marton Dávid, Nyerges Viktor, Szabolcsné Tóth Annamária.
Szabolcsné Tóth Annamária

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy londoni séta és kiruccanás Cambridge-be